ESCUELITA 0 a 3 años


El nostre projecte neix amb l’objectiu de crear un espai educatiu alternatiu i diferent per nens de 0 a 3 anys amb un ambient acollidor i familiar que transmeti a cada nen/a pau i tranquilitat, respectant el ritme natural de desenvolupament de cada infant. 

El nostre projecte prioritza el joc de qualitat sobre el qual es desenvolupa la descoberta del cos a través del moviment, els sentits, i la interacció social i emocional. 

Creiem que els infants necessiten un ambient preparat a les seves necessitats que els permeti avançar amb llibertat, fomentant les seves capacitats innates i desenvolupant la seva imaginació, autonomia i autoestima.

Per tal de portar a terme aquesta tasca gaudim d'un espai interior i un altre exterior envoltat de plantes i arbres que ens permet viure el canvi de les estacions i descobrir el món natural.

A més, promovem una relació estreta amb les famílies oferint reunions, xerrades i tallers familiars.

Per què no som una Llar d'Infants?
Segons el Decret 282/2006 totes les llars d'infants han d'estar regulades per Departament d'Ensenyament de la Generalitat seguint una serie de requisits. Un dels requisits és que els nens i nens han d'estar separats per classes segons l'any de naixement (P0, P1 i P2) amb els següents ratis màxims 8, 13 i 20 respectivament. 

El nostre projecte educatiu es basa en una comunitat reduïda multiedad realcom en les escoles Montessori o Waldorf, és a dir, que el centre no està dividit en aules segons l'any de naixement, sinó per espais que acompanyen les necessitats de cada nen en funció del seu grau de maduresa i desenvolupament natural. Això ens permet viure i conviure tots junts, com si d'una família es tractés, de manera que els petits aprenen dels grans i els grans reforcen els seus valors ensenyant als petits.



Per què no som un Centre de Suport Familiar?
Els Centres de Suport Familiar ofereixen servei de guarda infantil amb l'objectiu de facilitar la conciliació de la vida familiar, laboral i personal. Les families poden deixar als seus fills durant el temps que ho necessitin, ja que no es requereix una assistència regular ni cumpliar un horari determinat. No és un centre educatiu.

El nostre projecte és un projecte educatiu no regulat pel Departament d'Educació ja que creiem que els nens d'aquesta edat haurien d'estar a un lloc més similar a una casa que a una escola, per això el nostre centre està dividit per espais (moviment, cuineta, Atelier de llum, espai de llibres i relax,...) per que cada nen pugui autoregular-se segons el seu periode sensible i estat emocional. El nostre projecte també ofereix flexibilitat horària, però els nens assisteixen amb regularitat segons els horaris establerts prèviament segons les necessitats de cada família i les necessitats de la comunitat, perquè aquesta és l'única manera d'aconseguir un clima familiar, on tots els nens es coneixen (independentment de l'any de naixement) de manera que l'aprenentatge també es produeix de manera horitzontal.



El nostre projecte es presenta com un espai per l’ús del joc lliure de qualitat a través del qual es desenvolupa l'aprenentatge i un desenvolupament d’habilitats i conductes segons l’edat.

Entre els nostres objectius més rellevants estan els següents:


• Divertir-se i autogenerar les seves primeres vivències en societat a través de la disposició de jocs i joguines en el centre.


• Crear un medi de socialització, expressió i comunicació, amb el que el nen/a estableix relacions amb els seus iguals i aprendre a acceptar punts de vista diferents.


• Permetre al nen/a coneixes a sí mateix i als altres, establint vincles afectius.

• Desenvolupar les funcions psíquiques necessàries per aprenentatges com la percepció sensorial, el llenguatge, la memòria,.. així com les funcions físiques: saltar, equilibri i coordinació.


• Ajudar a interioritzar les normes i pautes de comportament social i aprendre a respectar les normes del joc prèviament establertes.


• Estimular la imaginació a través d’activitats creatives.

• Estimular la superació personal a partir de l’experiència de l’èxit.

• Apropar als nens a la naturalesa.